Başlangıç > Kategorilenmemiş > Berlusconi’den Litvan Lidere 1Nisan Şakası

Berlusconi’den Litvan Lidere 1Nisan Şakası


Çin Halk Cumhuriyeti Başkanı Hu Jintao’nun geçen hafta yaptığı “Litvanya, ülkesinde 100.000 Çin vatandaşlarına soykırım uygulamıştır. Bu bir savaş nedenidir” deyip Litvanya’ya savaş ilan etmesi, Silvio Berlusconi’nin, Litvanya Başbakanı Andrius Kubilius’e yaptığı bir 1 Nisan şakası olduğu ortaya çıktı. Berlusconi’nin bu 1 Nisan şakasına Rusya devlet başkanı Dmitri Medvedev’in de destek verip Çin’i desteklemesi olayı daha da ilginç hale getirdi. Litvanya Başbakanı Andrius Kubilius’un gelişen olaylar hakkında yaptığı basın açıklaması sırasında bunun bir şaka olduğunu söyleyen Berlusconi, Kubilius’a rahat bir nefes aldırdı.

Şakayı seven İtalya başbakanı Silvio Berlusconi, bu yılki 1 Nisan şakasını Litvanya Başbakanı Andrius Kubilius’e yaptı. Ülkeler arası sıcak bağlar kurmak için şakaların vazgeçilmez olduğunu her toplantıda dile getiren Berlusconi bu yıl ki şakası için Çin Halk Cumhuriyeti başkanı Hu Jintao ve Rusya devlet başkanı Dmitri Medvedev ile planladı. İlk olarak Çin Halk Cumhuriyeti Başkanı Hu Jintao “Litvanya, ülkesinde Çin vatandaşlarına soykırım uygulamıştır. Bu bir savaş nedenidir” deyip Litvanya’ya savaş ilan etti. Ardından Medvedev, Çin’in uğradığı sözde soykırıma destek çıkıp, savaş durumunda Çin’i destekleyeceğini açıkladı.

Bu olayların ardından, Litvanya Başbakanı Andrius Kubilius ise hemen destek bulmaya çalıştı ve sözde Berlusconi’nin desteğini aldı. Berlusconi ise Kubilius’la beraber yaptığı basın açıklamasında “Litvanya’nın böyle bir soykırım yapabileceğine inanmıyorum. Yaptıysa bile size ne? Çin savaş açmış. Ne olacak bunda. Topla tüfekle gelin. En ağır silahlarınızla gelin. Geleceğiniz varsa göreceğiniz var. Kubilius’la konuştum çok kararlı gelirlerse hepsini kıtır kıtır keseriz diyor. Bir Litvan vatandaşına 388 Çin’li denk geliyormuş. Süper eğlence olacakmış onlar için. Bana öyle söyledi.” demesinin ardından soğuk terler döken Kubilius; “aslında ben öyle söylemek istememiştim. Sayın Berlusconi olayı biraz fazla abarttı. Eğer gelirlerse biz de kendimizi savunuruz demiştim. Ayrıca bizim 100.000 Çin vatandaşını öldürdüğümüz tamamen yalandır. Ben Litvanya’da 5 tane Çinliyi bile bir arada görmedim. Bırakın 5 taneyi ben ülkede Çinli görmedim.” demesinin ardından Berlusconi olayın bir şaka olduğunu söyleyip Litvan lidere 1 Nisan şakası yaptıklarını söyledi. Şakanın ortaya çıkmasının ardından Medvedev ve Hu Jintao beraber gelip Litvan Başbakanını anlayışı için kutladılar.

Bu olayların ardından basın açıklaması yapan Litvan Lider; “Böyle şaka mı olur arkadaş. Ülkece resmen üç buçuk attık. Milleti toplayıp Polonya’ya taşınmayı bile düşünmeye başlamıştım. Olayın bir şaka olduğunu öğrenmek beni çok mutlu etti.”dedi.


3 lider olayların ardından ülkeler arası dostluk anlaşması imzalayıp Berlisconi’nin yazlığına eğlenmeye gittiler.

YHA

Kategoriler:Kategorilenmemiş Etiketler:, , ,
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

